onsdag 27. mai 2009

Nokre refleksjonar over fuglekvitter, lauv i eit vindkast, kongler som fell på bakken og andre lydar

Det har snart gått to veker sidan eg fekk på CI-apparatet, og det er tid for å gjere seg opp nokre nye tankar omkring erfaringane so langt. Eg var oppe på Haukeland og hadde ein ny "mapping" 19.Mai. Ein mapping vil seie at lyden vert justert i høve til kva brukaren ynskjer og maktar. Det som vert juster er styrken (volum) og kjenslevaren (lat oss til dømes samanlikne det med bass og diskant justering på eit lydanlegg). I tillegg la me inn teleslynge, og eit musikkprogram (som ein kan nytte medan ein høyrer musikk...). Når eg skriv at det handlar om kva brukaren maktar so er det fordi, som eg har skrive tidlegare, at ting tek tid. Hjerna må få ro på seg slik at signala kan verte oppfatta som lyd, og då nyttar det ikkje å guffe på fult volum.

I helga tok me (underteikna og hans betre halvleik) ein tur til hytta på Sørlandet. Å kome seg vekk i frå byens kjas og mas var faktisk morosamt på fleire måtar. Sjeldan, eg vågar faktisk påstanden aldri, har eg opplevd so mykje fuglekvitter. Lyden av lauv som blafrar i vinden var også merkeleg og overveldig. Det som også slår meg er nyansane og detaljane som til dømes skil fuglane frå kvarandre. Dette er også i ferd med å verte tilfelle for ein heil del andre lydar. Ting som før var veldig grautete og berre eit kaotisk samansurium and lyder er no i ferd med å verte skilte i frå kvarandre.

I tillegg er det klart at eg høyrer "meir" og over lengre avstand. Eit døme på dette fekk eg demonstrert då eg kasta konglar på eit tre omlag 10-15 meter framføre meg (dette er ein heilt vanleg og legitim aktivitet på Sørlandet). Då kunne eg faktisk høyre at konglen trefte bakken (underteikna traff berre treet ein gong men då blåste det so kraftig at eg høyrte berre lauv som rasla og ikkje når konglen trefte treet). Ein låg og litt plump lyd, fascinerande må eg seie!

Tale er framleis ikkje råd å forstå utan munnavlesing (og tekst på tv), men også her er det framgang å spore. Til dømes er det mogleg å høyre nyhende på fjernsynet utan munnavlesing med teleslynge vel og merke. Låg kreativitet i media må kanskje ta noko av skulda for dette. Veit du temaet for ei nyhendesak er det også ganske gitt korleis saka vert framstilt.

Eg er godt nøgd med framdrifta samstundes som eg tek det med ro og ikkje stressar. Eg nyttar både CI og gode gamle PicoForte 3 side om side. Læringskurva har vore bratt, men ikkje frustrerande bratt. Det har med andre ord gått fort i svingane men eg føler at ting byrjar å falle på plass no.

I kveld vert det nystemten på Stadion med CI. Til helga vert det fisketur, og eg ser fram til lyden av vakande krede og løpande flugesnelle!

Ha ei framifrå pinsehelg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar