tirsdag 12. mai 2009

Kva er so CI?

Det er vanskeleg å forklare dette på ein god måte, men denne videoen frå Cochlear (som er den produsenten eg har valt), gjev ei ganske so god framstilling:

http://www.youtube.com/watch?v=-WA7-k_UcWY&feature=related

Det er altso som videoen pedagogisk framstiller ein indre og ein ytre del. Førebels har eg installert den indre delen, den ytre vil eg få når lyden vert tilkopla fyrstkommande fredag (15.05). Me kan også seie at eg har fått innstallert hardware, men ventar på software.

Skilnaden mellom CI og eit vanleg høyreapparat er at eit høyreapparat forsterkar lyden akustisk. Med andre ord, apparatet fangar opp lyd og sender det den vanlege vegen inn i øyret og vert formidla som forsterka lyd. Med eit CI-apparat hoppar ein over mellom-øyret og tek snarvegen direkte til Cochlea, men no vert lyden forsterka elektronisk. Gjennom ein program som vert innstallert i apparatet vil ein sende elektriske signal til nervane som deretter gjer det som nervar skal, sende signal til hjernen. Enden på visa er at slike folk som meg, som har hatt høyreapparat lenge, må lære seg å høyre på nytt.

Men vil eg høyre meir og betre er det mange som spør. Det veit eg ikkje. CI er på mange måtar reindyrka individualisme. Kva utbytte ein får av CI er veldig individuelt, men dei fleste får eit utbytte, og eg vågar påstanden at dei fleste også får eit betre lydbilete. Men igjen, alt er no relativt. Det er stor skilnad på ein som har vore døv store delar av livet og ein som er tunghøyrt.

Dette er ei lekmansforklaring på kva CI er for noko. Summa summarum so talar me om eit avansert høyreapparat, som gjev brukaran nye utfordringar, men vonleg også ny moglegheiter.

1 kommentar:

  1. Synes dette var spanande og forska litt. Og for andre ivrige lesarar av Cyborg. Her er eit program som simulere korleis det kan høyrast ut med Ci: http://www.tigerspeech.com/tst_tigercis.html
    På demo av beste hørselen en kan oppnå Cyborg, hørtes det perfekt ut for meg. Og hvis det er ein person som kjem til å takle denne overgangen, så er eg overbevist om at det er deg.

    SvarSlett