mandag 21. desember 2009

Ein kvardag med CI

Hadde ny justering av programvaren førre veke. Me heva volumet noko og senka terskelen litt (sjå tidlegare postar for ei forklaring på dette). Alt i alt er det no meir tale om finjustering, og ikkje den grove justeringa som me dreiv på med i byrjinga.

På lydjusteringa valte me også å tinge eit nytt apparat frå Phonak som er komen på marknaden. Versáta heiter det og det skal verte spanande å freiste det. Det er då tale om eit digitalt apparat og ikkje analogt slik eg har no. Det vil med andre ord finjustere lyden meir mellom anna ved å ta høgde for diskant og bass. Er i utganspunktet skeptisk (som ein jo alltid bør vere), men ser fram til å teste det.

Eg nyttar framleis begge øyrene (CI på venstre og analogt høyreapparat på høgre), men eg har nok kome til eit punkt der balansen kanskje har tippa noko over på venstre side. I motsetning til tidlegare der eg lett CIen dure på av seg sjølv, er eg nok noko meir aktiv på venstre side no, medan høgre sida er i ferd med å verte den "dårlege" sida.

Jamvel om mykje har betra seg for min del so er det ikkje slik at me kan tale om ei fullstendig forbetring (det er då heller ikkje mogleg). Framleis er det vanskeleg å få med seg kva som vert sagt på fest og andre arrangement med mykje "cocktailstøy". I og med at eg er høvesvis nybakt far so er ikkje fest (og andre arrangement) so relevant for mitt vedkommane lenger, men det er no uansett ei påminning om at teknologien ikkje kan løyse alt.

Sidan det går mot jul og nyttår er det gjerne vanleg å oppsumere året som er gått. Me kan utan tvil slå fast at året 2009 har vore det som Rokkan og Lipset kalla for critical juncture. Det er no 8 månader sidan operasjonen og 7 månader sidan lydtilkopling. Personleg tykkjer eg tida har gått rasande fort, og eg tykkjer også at tilvenninga til CI har gått fort. Slik er det ikkje for alle. På eit "midtvegsseminar" med andre CI opererte, på Haukeland, var det nokre som ikkje følte at dei hadde fått so god utbytte, medan den store majoriteten hadde fått mykje godt ut av CIen. Det er difor, som eg har skrive so mange gonger før, store individuelle skilnader.

Kva meir har eg so fått ut av CI utover auka og noko forbetra lyd? Somme (i alle fall ein) påpeika at eg hadde fått betre diksjon. Bilsamtalar går no også betre, so framt dei ikkje er for avanserte. Politisk teori er med andre ord vanskeleg å drøfte i bilen, medan drøftingar kring ulike middagsalternativer er enklare. Ellers er det berre å seie at Ci er ein "naturleg" del av kvardagen, som eg no kanskje ikkje heftar so mange tankar kring lenger. CIen har vorte kvardagsleggjort og eg set batteria på lading kvar kveld før eg gjeng og legg meg, og puttar apparatet i reinseboksen kvar sundag kveld.

Og fint er no det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar